Král je mrtev, ať žije král. Pokud se zajímáte o dění v segmentu SUV, pak zřejmě na podobné titulky narážíte docela často. V poslední době pak v souvislosti s nástupcem populárního crossoveru SUV Škody Yeti. Sněžný muž se sice stále vyrábí, ale Karoq ho zcela zastínil. Mladoboleslavská automobilka vozidlo nedávno představila ve Stockholmu a vzbudila tím stejný rozruch jako v případě velkého Kodiaqu. A přijde-li vám škodovácký medvěd zbytečně velký, bude se vám kompaktní SUV líbit.

Proč si pořídit Karoq a ne Yetiho?

Vzhled je samozřejmě otázkou osobního vkusu, ale pro milovníky robustních linií je Škoda Karoq jasnou volbou. Díky kubistickému stylingu budí dojem ještě většího vozu, a navíc není rozměrnější jen na pohled – je o 16 centimetrů delší a o něco širší. Mimo jiné má o zhruba sto litrů objemnější zavazadlový prostor, což je v dané třídě nejvíc.

Automobilka věnovala Karoqovi koncernovou modulární platformu MQB, kterou má nejen větší příbuzný Kodiaq, ale také poslední generace modelů Octavia a Superb. V základní nabídce si můžete vybrat ze dvou benzinových a turbodieselových pohonů (samozřejmě s možností pohonu 4×4).

Původní obavy z downsizingu základní pohonné jednotky byly naštěstí zbytečné. Zatímco pod kapotou Yetiho tepe 1.2 TSI, Karoqův má o 200 ccm méně, ale je silnější o 8 kW. K horkým novinkám patří plně digitální přístrojová deska, pro kterou se automobilka odhodlala vůbec poprvé.

S litrovým motorem se spokojit nemusíte

Škoda původně avizovala čtyři různé motorizace, ale nakonec jich je na výběr pět. Výkonové rozpětí zážehových a vznětových motorů se pohybuje mezi 120 až 190 koňskými silami, přičemž nejsilnější dvoulitrový turbodiesel zasprintuje z nuly na stovku za 7,8 sekundy. Jen pro srovnání – nejslabší 1.0 TSI na tom také není vůbec zle, digitální budík hlásí 100 km/hod za 10,2 sekundy.

Komfortní a velmi bezpečné svezení

Nemá smysl si nalhávat, že velkost nehraje roli. Z hlediska bezpečnosti jsou na tom SUV lépe než menší vozy a díky moderním technologiím je jízda maximálně komfortní. Škoda Karoq je nabitá špičkovými asistenčními systémy, jako jsou adaptivní tempomat s automatickým brzděním a udržováním optimální rychlosti a vzdálenosti od ostatních automobilů. Za zmínku stojí také funkce rozpoznávání hrozící čelní kolize s chodci, systém pro udržení vozidla v pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu.

Uvedenými systémy výčet technologických vychytávek nekončí. Přes intuitivní rozhraní digitální přístrojové desky lze ovládat i intenzitu LED osvětlení v interiéru a chytrý klíč si zase pamatuje uložené nastavení (jízdní profil, polohu sedaček…). Praktické je i bezkontaktní nabíjení mobilního telefonu a možnost vysokorychlostního LTE připojení ve vyšším výbavovém stupni.

Chcete se o Škodě Karoq dozvědět více a srovnat ji s konkurenčními SUV? Pokračujte na srovnávač autohled.cz a dozvíte se vše, co potřebujete znát.