Vzpomínáte si na sportovně laděné kupé jménem Škoda Rapid? Ve své době se jednalo o velice pohledný vůz, za který se nikdo nemusel stydět. Milovníky této legendy tedy zákonitě trochu rozezlilo, že současný Rapid platí za levné, jednoduché a praktické auto. Na tuto situaci si tedy trochu posvítili studenti učiliště Škodovky, kteří vytvořili kupé, na které je opravdu radost pohledět.
Skupina šestadvaceti studentů již má zkušenosti s projekty, jako je CitiJet, nebo Funstar. Nyní se terčem jejich práce stal model Rapid, kterému se rozhodli vdechnout trochu více energie, než je normálem. Po dlouhé době se tak opět na svět podívat sportovně laděný a jedinečný projekt pod záštitou Škoda Auto.
Pro základ tohoto projektu si studenti nevybrali karosářskou variantu liftback, ale variantu Spaceback, díky čemuž tedy nevzniklo klasické kupé. Jméno tohoto výtvoru je Atero a může se pochlubit temně černým lakováním v doprovodu rudých detailů. Střecha celého vozu je lehce klesající směrem dolů, v čemž připomíná některé modely značky Volvo, nebo Audi A2. Na své místě z původního Rapidu zůstala i čtveřice bočních sloupků, zmizel však jeden pár dveří a vozu tak zůstaly jen dvoje dveře. Pokud byste si chtěli do tohoto vozu něco uložit, asi byste byli zklamáni. Víko zavazadelníků je protaženo směrem vzhůru a je na něm posazený mohutný spoiler. Zavazadlový prostor pak ukrývá subwoofer o výkonu 4000 W a zesilovač o výkonu 1800 W. Tento audiosystém je pak doplněn o čtrnáct reproduktorů. Třešničkou na dortu je pak i velmi rozměrná skleněná střecha celého vozu.
Bude vás také zajímat: magazín pro kutily, finanční magazín a úspora peněz
Pod větracími otvory v kapotě se ukrývá neupravená čtrnáctistovka TSI o výkonu 92 kW. Ta pracuje s dvouspojkovou převodovkou a byla vyvedena tak, aby designově ladila se zbytkem vozu. Automobil disponuje také sportovními koncovkami z Octavie RS a osmnáctipalcovými koly Turini s vrtanými kotoučovými brzdami.
Leave a Reply