Bugatti typ 41 Royale byla luxusní vlajková loď automobilky v letech 1927 až 1933. Značka chce na tuto legendu navázat a představit pokračovatele se stejným jménem.

Její veličenstvo Royale

Tuto informaci prozradil šéf Bugatti Stephan Winkelmann, který dodal, že by automobilka ráda nabízela i dostupnější model, který by byl pohánění elektřinou. Původního modelů z minulého století vzniklo pouze sedm exemplářů, kdy, se jednalo o přísně limitovanou produkci, která vznikala pod rukama samotného Ettore Bugattiho.

Dle doposud známých informací by měl nový pokračovatel tohoto vozu využívat stejnou platformu jako Porsche Taycan, tedy typ s označením J1. Oproti němu by však Royale využívalo v hojné míře kompozit a také exotické a vysoce luxusní materiály.

Prémiovka

Automobil by se měl na trh dostat asi za 4 roky. Proto se spekuluje nad tím, že k jeho pohonu by mohla sloužit nová technologie, v podobě nukleární baterie. Tedy trojice elektromotorů by byla napájena polovodičovým akumulátorem. Zdrojem energie je zde izotop s velkým poločasem rozpadu přibližně 100 let, ke kterému je připojený polovodič. Taková baterie je poté schopna chodu na jedno nabití klidně i deseti let.

Spekuluje se také o výkonu vozu, kde dominuje hodnota 649 kW. Automobil by měl mít pohon všech čtyř kol a také vyspělou autonomní technologii. Cenovka samozřejmě nebude nízká, mluví se o 700 tisíc eur, tedy asi 17,5 milionu korun. Royale by tak bylo cenově dostupnější než Chiron, ovšem dražší než vozy Bentley Mulsanne či Rolls-Royce Phantom. O vzhledu vozu něco napověděl koncept Galibier, který se představil již v roce 2009. Od té doby je však ticho po pěšině.

Leave a Reply

Your email address will not be published.