Automobilka Peugeot představila nový koncept, který je plný retromotivů a i přesto obsahuje tu nejmodernější elektrickou technologii. Značka navíc prohlásila, že se jedná o vizi její budoucnosti.

Odhalování es

Pařížský autosalon se blíží a automobilky odhalují své novinky, které zde budou prezentovat. Nejvíce se však samozřejmě budou chtít předvést domácí automobilky. To platí také o Peugeot, který zde představí koncept e-Legend.

„Peugeot e-Legend není jen technický manifest. Je to vize značky Peugeot, která se aktivně zaměřuje na optimistickou a velmi žádoucí budoucnost. Pro Peugeot je autonomní provoz a elektromobilita synonymem pro ještě silnější pocity. Nuda nikdy nebude v našem DNA,“ komentuje příchod konceptu šéf značky Peugeot Jean-Philippe Imperato.

Novinka by měla být okénkem do budoucnosti značky, ovšem i přesto si nese celé množství retro motivů. Designéři totiž vsadili na starou dobrou osvědčenou klasiku v podobě tvarů odkazujících na 504  kupé, což platí hlavně pro siluetu karoserie. Auto je 4.650 mm dlouhé, 1.930 mm široké a 1.370 mm vysoké, rozvor činí 2.690 mm.

Retro ruku v ruce v moderními technologiemi

Interiér je naopak moderním výdobytkem současných technologií. Využívá hned 16 různých obrazovek o rozličných velikostí. Ty krom důležitých informací zobrazují také různé materiály. Středová konzole navíc nabízí různé přístupy k funkcím automobilu, pomocí otočného ovladače a šetipalcového sipleje. Koncept vychází z i-Cocpitu s malým displejem a vysoko umístněným přístrojovým štítem.

Technika pod kapotou vozu je ryze moderní záležitostí. Peugeot e- legend je elektromobil o výkonu 340 kW. Všechna kola jsou poháněna elektromotorem, který je napájen bateriemi celkové kapacitě 100 kWh. Ta vozu umožní dojezd až 600 kilometrů na jedno nabití.

I přes své sportovní tvary automobilka zdůrazňuje především možnosti autonomní jízdy. K dispozici budou dva režimy, které upraví celkovou konfiguraci interiéru. V první variantě se volant schová, přední sedačka se sklopí. Tato varianta se nazývá soft. Jejím opakem pak bude varianta sharp, který vytvoří kokpit dělaný pro ostrou jízdu.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published.