Kia na vodíkový pohon měla vstoupit na trh v roce 2021. Tento termín však vůz s inovativním pohonem nejspíše nestihne.
H2O Kia jen tak nebude
Automobilka Hyundai-Kia je velkým propagátorem alternativních pohonů. Svým zákazníkům chce dát hlavně volnost výběru, a proto nesází pouze na jeden druh pohonu, ale přináší jich celou řadu. Proto se v její nabídce objevují mildhybridy, full hybridy, plug-in hybridy, elektromobily a také model s vodíkovým pohonem. Ten druhý měla představit Kia v příštím roce, ale premiéra nejspíše nabere zpoždění.
Hlavním důvodem je pandemie koronaviru, která silně ovlivnila plány automobilek. Výrobci musejí posouvat premiéry novinek a někteří se dokonce už chystají na masivní omezování nabídky. Projekty s vodíkovým pohone, jsou tak pro tuto chvíli odsunuty na druhou kolej.
Přiznává to také šéf evropské divize Kia, který řekl: „Nemyslíme si, že je to něco, co musíme tlačit. Pokud říkáme, že elektromobily jsou pro spotřebitele drahé, vodíková auta jsou ještě dražší.“
Kia na palivové články se tak odsouvá na neurčito, protože vůz s nejistým pohonem nemá v době krize ideální vyhlídky. Ostatně od začátku se mluví spíše o jakémsi PR modelu, než vozu, na který se budou stát dlouhé fronty.
Automobil se měl dle původních plánů představit na přelomu tohoto a příštího roku. Základ měl být stejný jako u Hyundai Nexo, který se spoléhá na elektromotor o výkonu 120 kW, který si bere energii z palivových článků umožňujících dojezd až 66 kilometrů.
Vodíkový model byl součástí strategie, která počítala s rozsáhlou elektrifikací celé palety modelů značky Kia. Ty počítali s pěti hybridy, pěti plug-in hybrdiy a pěti elektrovozy představenými do roku 2025. Jam moc se pandemie na těchto plánek podepíše není jasné. Elektrifikaci se ale nejspíše nevyhneme.
Leave a Reply