Investování do automobilu je věc, na kterou musíte mít cit, čas a hlavně peníze. Tak se to tedy alespoň říká. Ovšem v poslední době to vypadá, že se dá investovat i do automobilů, které naší peněženku příliš mnoho nezatíží, a které jsou poměrně snadno k sehnání. Je tu ovšem malé ale.
Důvodů proč se vyplatí dnes investovat do modelů, které nepůsobí příliš zajímavě je hned několik. Krom zájmu sběratelů, kteří cítí jejich potenciál do budoucna, je to určitě samotná touha po veteránu, který mohou majitelé hýčkat a starat se o něj. Dále zde máme jakýsi nostalgický nádech těchto vozidel, protože právě tyto modely vozily děti případných zájemců, či byly jejich prvními modely. A v neposlední řadě tu máme jakousi touhu po starém poctivém řemesle, které má sice větší spotřebu, a je více hlučné, za to je s ním větší zábava.
Modelů, které můžete vybírat, jsou mraky, a vůbec nemusíte jít do dávné historie. Patří sem například BMW 3 z řady E30, dále Citroen XM, lehce nevzhledné, ovšem velmi praktické kombi. Citroen BX, velmi raritní UFO, které jsou dnes jen stovky. Fiat UNO, aneb čtyři tisíce kusů po pádu komunismu, které prostě někde být musí. Moskvič 2140, který byl dříve hojně rozšířený. Leninovy saně však neustáli dobu a dnes jich najdeme pár již jen v některých rodinných garážích.
Zaměřit byste se mohli také na Peugeot 205, který se na našem trhu prodává již od roku 1984. Pokud narazíte na kus s razítkem Tuzexu v technickém průkazu, máte vyhráno. Škoda Favorit, který jako první novodobá Škodovka uchvátila a získala si respekt. Zaměřte se na limitky, jako byla Silver Line, Black Line, nebo Solitaire. A pokud narazíte na verzi Forman v jubilejní Milion Edition, které se vyrobilo pouze 511 kusů, neváhejte.
Vsadit však můžete i na osvědčenější notu, jako jsou Vazy. Wartburgy, nebo Trabanty, které momentálně sahají na své dno, od kterého se velmi brzy budou odrážet směrem vzhůru.
Leave a Reply