Automobilky vždy dělaly vše pro to, aby nalákaly co možná největší počet potencionálních zákazníků. Čas tak tak do vozů dávali všemožné vybavení, jen aby si jich zájemci o nový vůz všimli a automobil si koupili. V historii se tak objevily vozy s přehrávačem gramofonových desek, kávovarem, nebo atomovým pohonem.

Automobil Nucleon
Padesátá léta jsou neodmyslitelně spojena s atomovým věkem. Využití atomové energie bylo zvažováno v kde čem a ani automobilový průmysl se tomu nevyhnul. V roce 1958 vznikl automobil Ford Nucleon, který měl využívat nukleární energii pro svůj provoz. Výrobci tehdy naštěstí zůstali pouze u makety, protože brzy pochopili, že celý systém by byl extrémně nestálý a také nebezpečný. Navíc by produkoval obrovské množství radioaktivního odpadu, což ovšem v této době ještě nikdo moc neřešil.01fonu00001_580becea1eed4

Elvis na desce
Autorádio bylo vynalezeno již v 50. letech ovšem rozhlasových stanic moc nebylo. Kdo si chtěl poslechnout během jízdy svou oblíbenou písničku, musel si jí zazpívat. V roce 1956 však začaly být do vozů dávány gramofony na středový panel pod palubovou desku. Přehrávač byl naprosto obrovský a i tak umožňoval přehrávat pouze sedmipalcové desky. To jsou ty malé, na které se vejdou maximálně dvě písničky. Řidič tak byl nucen neustále desky otáčet a vyměňovat. Navíc při jízdě na rozbité silnici jehla přeskakovala a Elvis začal v autě jódlovat.02gra00002_580beceace775

Italská káva až do vozu
Zatímco jsme se doposud pohybovali v 50. Letech minulého století, nyní přeskočíme do současnosti. Fiat v roce 2012 nabízel svým zákazníkům možnost dokoupit do svého modelu 500L kávovar Lavazza, který vám udělal prémiovou kávu třeba během jízdy. Bohužel se tento nápad moc neujal a o udělátko nebyl zájem. Řidiči prostě dávají přednost před řízením, před vychutnáváním si pravé italské kávy. Jaké to překvapení.05kav00002_580beceda8a23