Přibližně v polovině dekády by chtěl Volkswagen přijít na trh se svým elektrickým minibusem. Zároveň by se mělo jednat o vůbec první model od německého výrobce, který bude schopen jízdy v autonomním režimu.

Za pár let autonomně

Volkswagen nedávno zveřejnil skicu konceptu své elektrické dodávky ID. Buzz, která by konečně měla stínovat podobu skutečného produkčního vozu. Je to patrné především při pohledu na světlomety a upravené tvary předního nárazníku, který odpovídá současnému designovému jazyku automobilky.

Do klasického stylu ovšem proniká několik zajímavostí, jako je vyboulená střecha, senzorika na předním nárazníků a také na místě zadních zrcátek. Tato technologie by měla být vodítkem k tomu, že právě ID. Buzz se stane prvním autonomním vozem značky.

„V tomto roce, vůbec poprvé, budeme v Německu provádět testy, během kterých bude použit budoucí model ID. Buzz, vyvíjený divizí VW Užitkové vozy, vybavený systémem autonomního řízení od společnosti Argo AI. Cílem je vyvinout koncept sdílené a společné jízdy podobný tomu, co dnes nabízí služba MOIA. V polovině tohoto desetiletí budou mít naši zákazníci ve vybraných městech možnost nechat se odvézt do vybrané cílové destinace autonomními vozy,“ uvedl Christian Senger, šéf divize autonomního řízení.

Testování navíc nebude přinášet data pouze Volkswagenu. Společnost Argo AI, která se zabývá vývojem softwaru pro autonomní vozidla je totiž z části financována také Fordem. Sféra autonomních technologií by tak mohla být další, ve které budou probíhat spolupráce velkých automobilek.

Volkswagen se však mimo to vydává i zcela vlastní cestou skrze společnost Car.Software Organisation, která vyvíjí funkce asistovaného a automatizovaného řízení pro osobní voz v rámci celého koncernu, jehož vozy by měly brzy nabídnout autonomní jízdu 4. úrovně.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Leave a Reply

Your email address will not be published.