Mnoho odborníků se domnívá, že konvenční spalovací motory tančí svůj poslední tanec. Jak se ovšem zdá, technologické pokroky ukazují, že by tomu nemuselo tak úplně být. Objevila se totiž novinka, která je lehčí, menší a hlavně spotřebovává o 30% méně paliva.
Nové technologie to je to, co ženě automobilky v současné době stále více a více kupředu. Hlavní je, aby bylo vše, více zelenější, ekonomičtější a rychlejší. Hlavní slovo tak momentálně zažívá elektrifikace. Hybridní a elektrické motory se momentálně instalují kde jen se dá a celá situace se žene do momentu, kdy spalovací motory přestanou být využívány. Ovšem celou situaci nyní možná zamíchá kalifornská společnost Achates Power, která ukazuje, že ve spalovacím motoru je ještě potenciál.
Tato společnost totiž pracuje na spalovacím agregátu jehož koncept je naprosto přelomový. Jak jistě víte, tak většina přímovstřikových jednotek pracuje na principu stlačení vzduchu pístem a následném vstříknutí benzínu. Achates Power přišla s řešením, kdy do jednoho válce umístila dva protilehlé písty, které pracují proti sobě, což vám skvěle předvede přiložené video. Kompresní prostor vzniká uprostřed válce a v ukázaném případě se nejedná o čtyřtakt, ale o dvoutakt.
Je jasné, že si asi nyní říkáte, že to zase tak revoluční myšlenka není, vždyť první protilehlé písty byly použity již na konci 19. století a využívala jsi například společnost Junkers ve svých leteckých motorech. Ovšem později bylo od této konstrukce ustoupeno, a to z toho důvodu, že celý provoz byl velmi neekonomický a problematický.
Achates Power však nesouhlasí a vyvinula takovou konstrukci, která dosahuje až o 30% lepších výsledků co se spotřeby paliva týče, než běžné motory. Navíc je jejich nový typ motoru poměrně malý a také velmi lehký. Zároveň však společnost přiznává, že motor je mnohem náročnější vyrobit a od toho se zcela jistě bude odvíjet i následná cena. Takže ono to s tou revolucí asi nebude zase tak horké.