Hliněné modely patří u mnoha automobilek k nezbytným fázím vývoje nového vozu. Ovšem poslední trendy dávají této technice vale a nahrazují ji modernějším řešením.
Hliněné modely nahrazuje VR
Stejně jako dřív byla nedílnou součástí automobilového průmyslu hlína a práce s ní, dnes jsou to digitální technologie. A tím se nemusí nutně jednat jen o multimediální systémy či všehoschopné hlasové asistenty. Virtuální svět pomáhá mnohem více při samotné tvorbě vozů, či jejich servisu.
Není to zas tak dávno, co se objevila zpráva, že Ford bude své mechaniky školit ohledně nového Mustangu Mach-E prostřednictvím setu s virtuální realitou. Technik se podrobně seznámí s vozem, aniž by jej musel mít fyzicky před sebou. Popracovaný systém by měl údajně myslet na každičký detail a každý šroubek, takže osvojené znalosti by měly odpovídat osobní zkušenosti.
Podobné trendy by se měly dostávat také do stavby vozů. Tradicí je, že předobraz nově vznikajícího vozu, vznikne coby hliněný model, často v životní velikosti. Na něm pak tvůrci vidí nejrůznější detaily ve 3D, a mohou ještě upravovat poslední vychytávky.
Hliněné modely však začínají mizet ze scény a nahrazuje je právě virtuální realita. U Bugatti se o tomto vývoji mluví již 20 let, ale pravý čas na změnu přichází až nyní. S virtuální realitou se u Bugatti experimentuje od roku 2016 a byla ve velkém využita již při přípravě modelu Chiron.
Mezi výhody virtuální reality patří rychlost, přesnost a také cenová dostupnost. Stačí jen počítač, VR brýle, software a minimum prostoru. Navíc změny lze aplikovat téměř okamžitě. To dává tvůrcům obrovskou svobodu. Virtuální realita by tak měla časem pronikat do stále více automobilek a dalších sfér automobilového průmyslu.
Leave a Reply