Obrovské ledvinky na přídi jsou stále velkým tématem. BMW však tvrdí, že se jednalo o správný krok.

Správný krok, který je kritizován

Narůstající velikost ledvinek vozů mnichovské automobilky jsou velice kontroverzním tématem řadu let. S příchodem modelu X7 však BMW čelí poměrně otevřené kritice ze strany široké veřejnosti i odborníků. Peter Henrich produktový šéf BMW ale považuje tento designový prvek za pozitivní krok.

Henrich uvedl, že byl přesvědčen o správnosti odvážného designového směru, který vzniká pod vedením designového šéfa Adriana van Hooydonka. A potvrzují to i data od zákazníků, kteří novinky přijali velice dobře.

„Je to zásadní pro úspěch,“ uvedl Henrich. „Zákazníci BMW jsou nároční. Chtějí něco vyjadřovat a nebojí se vozů se silným charakterem. Přesně to hledají. Takže jsme se rozhodli zaměřit se na silnější charakter a odvážnější design. Designový tým s Adrianem van Hooydonkem odvedl excelentní práci v navrhování a obhajování nového charakteru. Zpětná vazba byla velice pozitivní. Když jsme X7 ukázali poprvé, lidé říkali: ‚Jak velké jsou ty ledvinky?‘ Jenže zákazníci tak nikdy nereagovali a auto slaví úspěch. Je vyprodané na dlouho dopředu a lidé ho milují.“

Na otázku, zda by mohlo BMW uplatnit stejný odvážný designový styl i u svých konzervativnějších modelů, například u řady 5. však od BMW zaznělo, že je důležité, aby měl každý model svůj vlastní charakter.

Ranných fázích vývoje se proto v automobilce sejdou zástupci produktového, designového a technického oddělení, kteří definují charakter modelu a jeho pozici. Z toho pak vycházejí základní prvky pro práci designových a inženýrských týmů.

About The Author

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.