Ať už jste váš vůz jen “trochu odřeli”, nebo chcete kompletně změnit jeho barevnou podobu, profesionální služby lakýrníka vás dost možná přijdou hodně draho. Ačkoliv pustit se hned do celého auta není pro nováčka zrovna jednoduchá záležitost, menší plochy mohou být poměrně dobrý cvikem. A cvik dělá mistra!
Základem je výkonný kompresor
K lakování je potřeba zvolit takový kompresor, který výkonově zvládne pokrýt spotřebu stlačeného vzduchu při stříkání barvy. Ideální pro “domácí” podmínky jsou pístové kompresory se vzdušníkem. Vzdušník (někde se možná dočtete spíš “tlaková nádoba”) by měl pro možnost souvislejší práce mít objem alespoň 50 l.
Výkonově pak vše závisí především na objemu a četnosti prací. U lakování menších ploch vás možná až tolik trápit nemusí, abyste ale mohli stříkat středně velké plochy bez neustálého přerušování, ideální výkon na výstupu začíná přibližně na 250 l/min.
Pistole adekvátní ke kompresoru
Stříkacích pistolí je na trhu celá řada – od těch nejmenších sotva postačujících účelům hobby kutilů až po profesionální nástroje s velkou spotřebou stlačeného vzduchu. Právě spotřeba [l/min] a maximálně povolený přetlak [bar] by vás při nákupu pistolové techniky měly zajímat nejvíce.
Hodnoty by měly co nejpřesněji odpovídat výkonu kompresoru. Pokud kompresor výkonově nestačí, mohlo by pro něj být lakování tou poslední prací. Malá pistole bude neadekvátně velký kompresor naopak zbytečně limitovat.
Příprava nebo dodělávky?
Když už budete mít kompresor v zápřahu, možná na přípravné nebo finální práce využijete také pneumatická zařízení, která jsou právě vzduchovým kompresorem poháněná. Pneumatická bruska nebo odstraňovač samolepek? Každý poctivý hobby lakýrník si jistě brzy své vlastní způsoby vychytá po svém.