Slyšeli jste někdy o společnosti Uber, o které se v poslední době hojně mluvilo v médiích, a kvůli které v několika evropských metropolích dokonce stávkovali taxikáři? Tato společnost pracuje na principu tzv. carsharingu, tedy propůjčování aut zákazníků, kteří si mezi sebou automobily sdílejí, šetří tak poměrně velké částky a navíc úplně bez stresu.
Potenciál těchto společností v posledních letech prudce roste a svou šanci cítí i poměrně velké společnosti. Mezi ně nejnověji patří i automobilový koncern Volkswagen. Ten si nyní zaháčkoval jednu z největších společností v Evropě i v New Yorku jménem Gett. Činí tak z poměrně zištných důvodů. I přesto, že sféra Dieselgate, která se týká podvodů se softwarem měřícím emise, je stále aktuální, automobilka má své prioritní investice, od kterých nechce odstupovat.
Zajímat vás také bude: finanční zprávy, informace o financích a básničky
Mezi ně patří právě i Gett, se kterým je Volkswagen nyní v úzkém partnerství po investici v hodnotě více jak 300 milionů dolarů, tedy asi 7,2 dolarů. Volkswagen však není jedinou společností, která do carsharingových společností investuje. Například Toyota již dříve oznámila partnerství právě se zmiňovaným Uberem, Mercedes má Car2Go a společnosti Zipcar, která je nyní součástí Avisu, je v úzké spolupráci s Fordem.
Společnost Gett se nyní chystá expandovat i do Izraele. A proč jsou právě města tak klíčová? Lidé v nich nepotřebují automobil tak často, a proto investice do něj je naprostým nesmyslem. Na druhou stranu s MHD se na dovolenou přeci jen nedostanete a za taxi by člověk zaplatil neuvěřitelně vysokou sumu. Carsharing je tak velice chytrou a příjemnou variantou. Automobil má ve vlastnictví několik majitelů, nebo jedna společnost, která vůz dává za poplatek do užívání. Možná vám to přijde postavené na hlavu, ale mnozí v tomto způsobu vidí budoucnost a velké automobilky patří mezi ně.
Leave a Reply