Letošní autosalon v Šanghaji bude velmi zajímavý, a to minimálně pro milovníky vozů značky Volkswagen, která zde představí své čistě elektrické SUV. Prozatím v konceptu, který by se však od výrobní verze neměl tolik lišit.

Volkswagen má v plánu vyjet vstříc lepším elektrickým zítřkům a dokazuje to především vývojem nových technologií a také unikátními designovými koncepty. Výsledky jsou prozatím prezentovány právě na nejnovějších konceptech, které jsou velice atraktivní.vw201_571ddb020ce6d

Posledním konceptem automobilky je koncept malého čistě elektrického autobusíku, jehož základem je platforma MEB. Tento autobusík mel premiéru na lednovém Deetroitu. Ovšem velká paráda by se měla představit v na dubnové Šanghaji.vw212_571ddb0319998

Zde se totiž bude prezentovat koncept elektřinou poháněného SUV, který by měl prvním z dvojice čistě elektrických SUV koncernu. Tím druhým by se měla stát model od naší Škodovky. Podle informací, které poskytl šéfdesignér značky Volkswagen, je současná podoba konceptu velmi podobná, té, který se bude nakonec i vyrábět. A to především co se týče designu, což nám dělá velkou radost, protože se jedná o velmi atraktivní automobil. Produkce vozu by měla začít po roce 2020.vw200_571ddb01e95c7

Dále Volkswagen bude nahlížet na ohlasy, které vůz vyvolá z toho důvodu, že přemýšlí o zařazení modelu do výroby také s klasickými konvenčními motory. To ovšem nemění nic na rozhodnutí, že na trh se určitě dostane právě elektrická varianta.vw000_571ddb0192721

Již nyní víme, že základem vozu bude platforma MEB, ovšem stále nevíme, zda vůz bude představovat kompaktní či středně velký model SUV vozu. V případě designu se očekává, že automobil naváže na koncept T-Prime GTE, který se představil na loňském autosalonu v Pekingu. Pohonný systém vozu by měl být podobný konceptu I.D. Buzz, kdy dva elektromotory roztáčejí všechna čtyři kola a podávají výkon 275 kW. Dojezd vozu pak činí 600 kilometrů.