Asi netřeba vysvětlovat, že mezi vůbec nejvýdělečnější značky v Evropě patří ty, které prodávají nejluxusnější vozy. Ovšem v Evropě to momentálně tak neplatí. Na prvním místě je sice Ferrari a na druhém Porsche, ovšem třetí příčku obsadila škoda.

Pokud bychom se podívali na vůbec nejvýdělečnější vozy v Evropě, zjistíme, že Škodovka patří mezi tři vůbec nejúspěšnější. Úspěch je měřen dle EBIT, tedy marže z jednoho prodaného kusu, který u škodovky činí 9,6%. To je číslo, které mají lepší již jen společnosti Porsche a Ferrari. Marže označuje zisk před započtením úroků a zdanění, což ukazuje, jak efektivně dovede společnost prodej vozu přetransformovat v zisk. Škodovce se tato činnost velmi daří a překonává dokonce takové značky jako je BMW, Mercedes či Audi.

Vysoké prodeje jsou výsledkem prodejních úspěchů, které Škoda v poslední době zaznamenává, ale také nízkých mezd vyplácených v České Republice a velmi efektivní výroba. Továrny Škodovky patří mezi vůbec nejmodernější v Evropě, a zaznamenávají také velmi vysokou vytíženost.

Zaměříme-li se však na výši zisku z jednoho vozu, dojde u Škody k propadu. Na jednom voze vydělá v průměru zhruba 43 tisíc korun. Na špici tohoto žebříčku se drží opět luxusní Ferrari, které díky svému luxusnímu a drahému zboží vydělá nejvíce.

Zde je přeborníkem opět Ferrari, které na jednom voze vydělá 1,5 milionu korun. Hned v závěsu je Porsche s výdělkem 422 tisíc korun na jednom kusu. Naopak Opel na svých prodaných kusech vydělá jen 5 100 korun, ovšem pro něj se i tak jedná o pozitivní zprávu, protože v minulosti na prodejích automobilka prodělávala. Seat je na tom z koncernu Volkswagenu asi nejhůře se ziskem 9 100 korunách na jednom voze. Ovšem ani Volkswagen si nestojí nejlépe. Jeho marže činí 10 700 korun na jednom voze v průměru. Není se tak čemu divit že Volkswagen nedávno vyhlásil snahu marže navýšit.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.