Modernizace modelu Octavia s sebou přinesla dělené světlomety, které rozdělili celý fanoušky vozu na dva tábory. Jeden je kvituje, druhý je nenávidí. Jak si stojí novinka v podobě RS verze líbí se, nebo je odmítána?

Nový facelift Octtavie vzbudil v mnohých záporné reakce. Mohou za to především dělené přední světlomety, které ne na každého působí kladně a nutno říci že celý automobil tak trochu degradují, alespoň co se vzhledu týče. Bohužel to samé nyní platí i pro RS verzi, která si možná pohoršila vzhledově, ovšem v ostatních ohledech je jen a jen lepší.skocco21_5858e8e50a762

Design předního nárazníku ve srovnání s předchozí verzí byl pozměněn jen minimálně. Nepůsobí však již tak ostře a vyhraněně, ovšem nejvíce upoutají pozornost prvky o něco výše. Černá maska chladiče je známa již z dřívějška a n rozdělené světlomety si prostě budeme muset zvyknout. Stejně jako u klasické verze mohou být vybaveny plně diodovou technikou, ovšem jednat se bude o příplatkovou výbavu.skocco41_5858e8e53d3ed

Téměř nepozměněna zůstala i záď, která má novou jen grafiku zadních svítilen, ovšem vůz je od stávající verze i tak dostatečně rozpoznatelný. Ve srovnání s předchozí verzi, sedí automobil o 15 milimetrů níž a rozchod zadních kol se zvětšil o 30 milimetrů. V základu jsou sedmnáctipalcová kola, chybět nebude ani elektromechanické řízení, variabilní převod, volba jízdních režimů a adaptivní podvozek.skoc21_5858e8e31959f

Polepšily si také motory. Automobil bude k dispozici se zážehovým i vznětovým motorem. U čtyřválce 2.0 TSI došlo k navýšení výkonu ze 162 na 269 kW. Vznětová verze pak zapracovala na své spotřebě, které se zastavila na 4,5 l na 100 kilometrů.skoc41_5858e8e34933c

V budoucnu by se měla objevit i posílená varianta s čtyřválcem 2.0 TSI a výkonem 180 kW. Tento model by měl představovat absolutní vrchol a nic silnějšího již nedostaneme. Automobilka se však k tomuto modelu prozatím vůbec nevyjádřila.