Novinka jménem Kodiaq jde na trh. Případní zájemci se však musí obrnit trpělivostí, protože zájem o něj je opravdu velký a požadavky jsou velké. To zbržďuje výrobu a na automobily je tak již nyní mnohem větší fronta než na ostatní modely.

Čekací lhůty se u některých motorizací a stupňů výbavy vyšplhat i na šest měsíců. U jiných modelů je běžné deset až dvanáct týdnů. Dodací lhůty Kodiaqu se prodlužují a může za to především zájem o verzi v nejvyšší výbavě, kterou si může zákazník ladit přesně podle svého přání.

Jedná se však stále o akceptovatelnou dobu s ohledem na náběhovou křivku vozu a také fakt že více jak 90 procent vozů objednávají zákazníci v individuálních konfiguracích. Škoda eviduje před zahájením prodeje tohoto vozu na 3 000 objednávek. Model kodiaq je vyráběn v Kvasinách a za rok stihne vyrobit zhruba 70 tisíc vozů v dalších letech by to mělo být o pět tisíc více.

Z dosavadních objednávek vyplývá, že nejžádanější bude verze s dvoulitrovým TDI o výkonu 140 kW a s pohonem všech čtyř kol v nejvyšší výbavové verzi Style. Volba tohoto motoru je logická, protože přesně odpovídá požadavkům vozu. Cena vozu se pohybuje od 670 tisíc do 1,2 milionu korun. Kupci jsou zpravidla muži, kteří preferují dražší výbavu, kožené potahy a nejpreferovanější barvou je šedá metalíza. Nejvyšší výbavu objednává hned 95 procent zákazníků, a proto je výbava style tak nedostatková.

Podle prodejců je Kodiaq naprostý hit, stěžují si však, že kdyby byly vozy k dispozici již nyní, prodali by jich mnohem víc. Zájem o novinku je v podstatě ve všech krajích vyrovnaný.